torsdag 8 oktober 2009

b.

Jag onskar att jag kunde skriva lika langa inlagg som Lisa gor om livet utanfor Sverige. Om lukter och platser och manniskor och strander och allt allt allt.

Men.
Okej.

Bryssel, tankte vi. Det kan ju inte vara sa svart. Nara Amsterdam, och huvudstaden i Europa. Enkelt. Men det visade sig, nar vi val hittade hostelet, att det var fullt. Och efter att racaptionisten ringt runt hela Bryssel sa visade det sig att det var fullt.

Sa det var antingen ett private room for 60nagonting euros per natt, eller helt enkelt ta taget till nagon annan stad. Sa vi tog taget till Bruges. Burgers. Bruggels. Jag vet inte ens hur man stavar till dar jag ar.

Det ar en liten stad, kant som norra Europas Venedig med svanar och borar och gamla gatusensgator och hus och chokladaffarer precis overallt och kyrkor. Vi bor pa ett youth hostel en bit utanfor staden, tillsammans med tva gamla tanter och en aldre backapacker i samma rum. Sadar kul sallskap.

Vi forsoker ta oss in till Bryssel pa lordag tror jag. Med ett hostel bokat denna gangen. Sedan. Hem. Hem till Sverige, pa mandag. Redan pa mandag, det kanns som jag precis borjade resa. Jag ar inte alls klar med detta an. Jag vill se mer. Se andra lander.

Lagom langt inlagg. Bilder kommer nar jag kommer hem.

1 kommentar:

Lisa sa...

visa bilder när du kommer hem då, det sa du nämligen om Israel också!! ;) VILL SE!Kram