torsdag 4 juni 2009

Ett år efter studenten - såhär gick det.



Tänk att det gått ett helt år idag. Tänk att det har gått ett helt år sedan jag tog studenten. Vilka framtidsdrömmar jag hade då. Vilket hopp som låg i luften. För det är nog som någon skrev någonstans: det är på studenten som all hopplöshet, allt tvivel på sig själv lämnas bakom. Studenten är fylld av framtidstro och glädje, och just den dagen är alla säkra på att de kommer göra karriär, blir rika och ihågkomna. Min student var champagnefrukost hos Sofia - promenad till skolan, där det var tal och lunch - utspring - flak - mottagning - förfest hemma hos Lisa - suddiga minnen på Hamnkrogen.
 
I november åkte jag till Israel. Jag träffade Michelle och en massa andra fina människor. Vi var fulla eller bakis nästan jämt. Våt jobb var världens slappaste. Kratta löv. Och så reste vi runt och pussade på pojkar lite för mycket. 

Och av vad jag minns från Israel och från mitt första år utan skola på väldigt länge, så var det ganska bra. 

Mitt andra år efter studenten kommer vara mer utlandsresor, förhoppningsvis lite plugg och en julafton tillsammans med familjen. 




Inga kommentarer: