tisdag 29 december 2009

Mitt 2009 januari - april

Januari.
En vacker morgon vaknade jag på kibbutz Lahav i Negevöken. Det var den första januari och äh, nu ljuger jag. Jag vaknade aldrig, för jag gick från festen till jobbet.
En vacker dag tog jag, Michelle och Jacques ledigt. Vi tillbringade dagen på gräsmattan. Resultatet blev en halv låt på gitarren.
Jacques fyllde 21, så i gott sällskap åkte vi in till Be'er Sheva och testade barlivet. Jag drack en alldeles för stor öl, och sedan snodde vi sprit när bartendern vände sig om.
Och så fixade Shahar en bil till en fest på en annan kibbutz. Vi förfestade i mitt och Michelles rum tillsammans med elementen. Manuel, Michelle och Diego på bild.

Februari.
Michelle och världens finaste Schnitz på täckerna på gräsmattan. Åh vad jag saknar honom ibland.
Diego låg där han med.
Det var dags för vår andra runda till Döda Havet. Fast den gången smörjde vi inte in oss i lera. Jag och Michelle med Roni.
Sedan tog jag, Michelle och Jacques vårt pick och pack och drog till kibbutz Ein Gev. Kibbutzen låg precis vid Kinneret. Eller Genesarets sjö, om man så vill. På andra sidan sjön ligger Tiberias.

Mars.
Där träffade vi de här typerna, bland annat. Susanna och Judith från Tyskland, Lee från Sydkorea och en kille från USA som jag inte kommer ihåg namnet på. Bilden är tagen på höjden av en kulle, där det fanns ruiner från en romarstad.
En vacker dag tröttnade vi på kibbutzlivet, så istället sjukanmälde vi oss och gick tillbaka upp på kullen. Vi roade oss med att kasta stora stenar nerför branter.
Så sade vi upp oss från Ein Gev och drog till Haifa, och så hyrde vi cyklar och cyklade till ett museum.
Därefter träffade jag bland annat Shahar i Tel Aviv. Vi gick på barer och åt mycket choklad.

April.
Jerusalem. Den heliga staden. Här är hustaken i gamla stan. Jerusalem var alldeles fantastiskt bra.
Klagomuren.
Sedan kom jag hem. Och fastän det mest var skit och kallt som 17 fanns det bra saker. Som att röka hablibabli i slottskogen med Emily.
Eller som att hälsa på Veronika i Norrköping.

Inga kommentarer: