torsdag 3 december 2009

Glasgow.




En resa som jag absolut måste göra, någon gång i mitt liv, är att se Amerika. Kanske köpa en enkel till Kanada, köpa en lämplig bil och bila mig över till Alaska. När jag är klar med Alaska skulle jag vilja se södra Kanada, och från östkusten någonstans köra över gränsen till New York. Därefter vill jag köra fram och tillbaka över USA, hitta de där små orterna som ingen hört om, kanske WWOOFa någonstans på vägen. När jag kommer ner till Mexicos gräns fortsätter jag köra, hälsar på en vän och säljer bilen när det känns bra.

Sedan finns det så mycket mer att se. Centralamerika och Sydamerika backpackas igenom, kanske med buss eller tåg eller en cykel om jag hittar det. Kanske stannar jag och volontärar med gatubarn i Peru, går en spanskakurs i Colombia eller festar i Rio under karnevalen.

MEN först åker jag till Glasgow med två fina vänner. Och äter lite mer pepparkakor.

Inga kommentarer: