söndag 9 augusti 2009

babalas

Jag och Smilla tog bilen ut till Onsala i onsdags. Egentligen skulle jag stanna en natt, kanske två, men det blev fler. Och det har varit så jävla skönt.

Inga Madonnafans överallt. Inga bilar, inga människor, inga ljud. Bara tyst. Bara vänner, släkt, långa hundpromenader på ställen där ingen går och alldeles för mycket kanelbullar. Bara få bo ensam en liten stund, men ändå ha närheten till mormors mat.

Gårdagen var stressig, men kul. Efter jobbet åkte jag till Kungsmässan, köpte ett par svarta skor och nya linser, vidare hem till Sofia som fyllde 20 år för lite buffé, sedan hem för promenad med Smilla och därefter till Lisa och sedan på nästan 20 års fest. Yey. 

Nu regnar det. Jag ska in till Kungsbacka och jobba. Det är sista fasta dagen jag har, från och med i morgon är jag timvikare. Det är sådär upplyftande. Men sedan åker jag till Paris.

Inga kommentarer: